понеділок, 11 квітня 2016 р.

Формування свідомості необхідності економії та ощадливості у дошкільників

(в рамках навчального курсу «Дошкільнятам про освіту для сталого розвитку»)

Соціологи довели, що діти, які одержують знання про  актуальні  проблеми сьогодення й можливі способи їх розв’язання, найімовірніше, в майбутньому будуть більш впевнені в своїх можливостях  змінити світ на краще, ніж ті, які мають не чіткі уявлення про сучасні проблеми суспільства.  Нагальною потребою нашого часу стає формування такого способу життя, який був би основою довготривалого ощадливого гармонійного розвитку людства. Тож освіта для сталого розвитку тісно пов’язана з життям  молодих людей та їхнім майбутнім , а отже, має стати важливим педагогічним завданням  сучасності, потрібно виховувати дітей так, щоб кожен думав про майбутнє нащадків, країни, планети. Маємо вчити прогнозувати наслідки вчинків, власних та інших людей, розвивати критичне, системне, функціональне мислення дітей. 
Завдяки цілеспрямованій та творчій спільній роботі наших педагогів у цьому напрямку, всі проведені з дітьми та батьками заходи набувають особливого неповторного сенсу. Форми нашої роботи різноманітні, а тому цікаві дітям. Це етичні бесіди, пізнавально-ігрові заняття, досліди та експерименти, тематичні виставки, ігри-подорожі, вистави та віршовані поради. З нашими вихованцями проводились розваги: ​​«Подорож Крапельки», «Подорож в країну Електрики», а з  виставою «Подорож до країни Економії» маленькі актори нашого дитячого садочка вибороли I місце у міському фестивалі «З надією в майбутнє».
 У спеціально-організовану діяльність регулярно включаються теми занять спрямованих на навчання дошкільнят основам економії та ощадливості. Був проведений цикл занять "В гості до гномів-економів"( головними героями на заняттях є казкові персонажі - гномики Теплоша, Водяша, Енергоша і Екоша). Куди б ви не звернули свій погляд - скрізь зможете зустріти знаки, які вчасно повідомлять  про те, що необхідно бути бережливим. Знаки придумані дітьми і розроблені вихователями нашого дошкільного закладу. І це тільки невелика частина перерахованої роботи. Музика, живопис, література- все це прийшло до нас на допомогу у нашій діяльності. Є у нас і свої «родзинки» - це творчі твори самих педагогів.
 Такими заходами ми не тільки допомагаємо дитині в накопиченні знань про навколишній світ, але і формуємо розуміння необхідності турботи про нього, не тільки допомагаємо у формуванні позитивного "Я" дитини, але й виховуємо усвідомлення корисності і потреби («я теж можу допомогти природі та берегти її ресурси »), вчимо, як надавати таку допомогу
 Наш досвід підказує, що тільки спільна робота дошкільного закладу і сім'ї дає хороші результати, і сприяє більш серйозному  і відповідальному ставленню дорослих до економного використання енергоресурсів і вихованню цих якостей у дітей. Для залучення батьків до рішення даної задачі нами було проведено анкетування батьків, підготовлені і проведені консультації з теми  енергозбереження та ощадливості: «Безвідхідна технологія на кухні», «Домашня економіка», «Сімейна бухгалтерія», «Друге життя речей»,« І світить і гріє ».
Тематичні розваги з проблеми енергозбереження та економії проводилися за участю батьків. Залучали батьків до допомоги дітям у проведенні досліджень щодо витрачання природних ресурсів в домашніх умовах і виявленні можливості їх економії. Дана робота знайшла своє відображення у фотоальбомах, стінгазетах, плакатах. Цей напрямок у роботі нашого дошкільного закладу не залишило байдужими батьків, вони з великим ентузіазмом брали участь у всіх заходах з енергозбереження, ділилися своїми мудрими порадами з іншими батьками через листівки та пам'ятки «Поради батьків батькам». Таким чином, наша робота з дітьми та батьками дозволила освоїти технології свідомого використання електрики, води і тепла і внести свій внесок у вирішення проблеми.
Системність роботи в організації освітнього процесу в дошкільному закладі з енерго- і ресурсозбереження сприяє підвищенню рівня обізнаності в даному питанні в учасників освітнього процесу та формуванню свідомості необхідності економії та ощадливості у майбутнього громадянина  України.

Авторська казка «Подорож до країни Економії»
Є на карті нашої країни
рідне місто для кожної дитини,
Синельникове-наш чудовий край,
куточок серця, немов би дивограй,
Живе у ньому молоді багато:
працюють, вчаться гарно та завзято,
дощу та сонечку вони радіють,
та про своє майбутнє мріють…..
Під віконцем три сестри
пряли пізньої пори:
-Якби я була цариця,- каже так одна дівиця,
-В темноті я б не сиділа, люстру гарную включила
І торшер, й ліхтар, і бра, і ще всякого добра.
Горіло б світло день і ніч, світило б лампочок безліч!
-Якби я була цариця,- говорить її сестриця,
-До криниці б не ходила, кран з водою встановила,
Мила, прала без зупинки, не спинялась й на хвилинку,
Ванна, душ, басейн та крани – все відразу, без омани,
Хай вода тече мов річка, як дівоча гарна стрічка!!!!
-Якби я була цариця,- третя молвила цариця,
-Я б з державой не лукавила, на все лічильники поставила,
Електрострум оберігала, зайве світло вимикала,
Тепло та світло, воду, газ економила б всякчас!!!!!
Тільки вимовити вспіли, хвіртка тихо зарипіла
і до них виходить цар- того краю володар.
Бо якраз у ту хвилину він стояв побіля тину
і охоче слухав їх, а останню- над усіх.
-Здрастуй, гарная дівиця,
Прошу, будь моєй царицей.
Дуже ти дівчина мила, економна, бережлива.
Знаю, що з тобою разом вирішим проблему з газом,
Збережем тепло у хаті – зекономим на оплаті.
І тоді держава наша буде точно повна чаша!!!!
І видав цар тоді наказ:
-Не палимо бездумно газ- це раз,
-Не ллється задарма вода- це два,
-Всі економим світло- три:
Наказ цей для дорослих й дітвори!

Чим більше ми збережемо- тим краще всі заживемо!

Немає коментарів:

Дописати коментар